لاغری 20 کیلو در 13 روز

کاهش وزن یکی از پرجستجوترین موضوعات در اینترنت است؛ زیرا چاقی منشا بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات است. امروزه انواع و اقسام رژیم غذایی وجود دارند که هر کدام ادعای تاثیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند. تناسب اندام بدون رعایت اصول یک برنامه غذایی سالم، متعادل و کم کالری و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی میسر نیست. اگر بدون مشورت متخصص تغذیه و بر اساس تجربیات دیگران شروع به کاهش وزن کنید، به بدن خود آسیب خواهید رساند. با توجه به اهمیت این مبحث، در این مطب می‌خواهیم به شما 5 رژیم لاغری 20 کیلو در 13 روز را معرفی نماییم. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقاله همراه آچارتناسب باشید.

5 رژیم لاغری 20 کیلو در 13 روز با ورزش

به طور کلی رژیم لاغری باید علاوه بر متناسب بودن با سبک زندگی فرد، ایمن و موثر باشد. برای اینکه سریع‌تر به تناسب اندام ایده‌آل خود برسید، چند نمونه از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی امروزی را برایتان گردآوری کرده‌ایم. برای رها شدن از چربی‌های اضافه بدن خود در کنار برنامه غذایی صحیح، فعالیت‌های ورزشی را نیز در اولویت قرار دهید. 

  • برنامه کاهش وزن کتوژنیک (کتو)

با رعایت این الگوی تناسب اندام چربی زیاد، پروتئین کافی و کربوهیدرات کمی به بدن می‌رسد. در واقع این رژیم باعث می‌شود که بدن انسان وارد حالت کتوز شده و از چربی ذخیره شده برای تامین انرژی خود استفاده کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، رژیم کتوژنیک یک روش لاغری سریع و موثر است. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است که دستورالعمل‌های لازم به طور مداوم دنبال شوند. نکته قابل توجه این است که در صورت شروع طرح تناسب اندام کتوژنیک باید با نان و سایر کربوهیدرات‌ها خداحافظی کنید.

  • برنامه کاهش وزن پالئو

متخصصان تغذیه معتقد هستند که برای رعایت رژیم لاغری پالئو می‌توان هر چیزی که در دسترس انسان‌های پارینه سنگی بوده است را می‌توان خورد. گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، میوه‌ها و سبزیجات مختلف در این رژیم لاغری جایگاه ویژه‌ای دارند، در حالی که غلات، حبوبات، شکر افزودنی و نمک همگی ممنوع هستند. بر طبق تحقیق صورت گرفته توسط کالج سلطنتی استرالیایی پزشکان عمومی، افراد دارای مشکل پوکی استخوان باید از این رژیم لاغری 20 کیلو در 13 روز اجتناب کنند.

  • برنامه کاهش وزن DASH

اصل رژیم غذایی DASH برای کمک به افراد دارای فشار خون بالا طراحی شده است. به همین دلیل برنامه کاهش وزن مذکور عمدتا بر کاهش مصرف سدیم و افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات مختلف تمرکز دارد. پژوهش انجام شده در ژورنال قلب لهستان نشان می‌دهد که رعایت این طرح منجر به بهبود فشار خون و چربی در کل بدن افراد گوناگون شده است.

  • برنامه کاهش وزن MIND

رژیم غذایی MIND یا مدیترانه-DASH در واقع ترکیبی از برنامه تناسب اندام DASH و مدیترانه‌ای است. این برنامه لاغری بر مصرف بیشتر سبزیجات، انواع توت‌ها، لوبیاها، غلات کامل، روغن زیتون، ماهی و شراب جهت کاهش چربی‌های اشباع شده بدن تاکید دارد. افرادی که از دستورات این برنامه پیروی می‌کنند، با خوردن غذاهای تازه می‌توانند به حفظ تناسب اندام خود کمک نمایند.

  • برنامه کاهش وزن Dubrow

در طرح تناسب اندام دوبرو 16 ساعت روزه می‌گیرد و در 8 ساعت باقیمانده می‌توانید غذا بخورید. همچنین شما باید برای رسیدن به کاهش وزن 20 کیلویی خود در طی سه مرحله میزان کالری، چربی و کربوهیدرات مصرفی خود را کم کنید. مزیت این برنامه لاغری این است که می‌توانید طیف متنوعی از غذاها را بخورید. البته باید مصرف غذاهای فرآوری شده، غذاهای بسته‌بندی شده، منابع حاوی کربوهیدرات تصفیه شده و انواع دسر را کنار بگذارید. لازم به ذکر است که الگوی غذایی مورد بحث میزان مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده سالم را نیز محدود می‌نماید.

5 رژیم لاغری 20 کیلو در 13 روز با ورزش

نکات قابل توجه در برنامه رژیم لاغری 20 کیلویی

در طرح‌های لاغری 20 کیلو در 13 روز باید به نکات مطرح شده در زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • مصرف برنج را در طول دوران کاهش وزن خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید. همچنین می‌توانید برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج معمولی کنید.
  • به سراغ قهوه شیرین، چای و الکل نروید یا مصرف آن‌ها را محدود کنید.
  • حتما شیر یا ماست را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.
  • خوردن سبزیجات را در هر وعده غذایی خود فراموش نکنید.
  • گوشت سفید را به جای گوشت قرمز در سبد غذایی خود قرار دهید.
  • فعالیت بدنی و ورزش روزانه را فراموش نکنید.

نکات قابل توجه در برنامه رژیم لاغری 20 کیلویی

سخن پایانی

دقت داشته باشید که نباید خودسرانه اقدام به کاهش وزن کرد. بنابراین اگر قصد استفاده از هر یک از طرح‌های لاغری معرفی شده در این مقاله را دارید، با کارشناسان آچارتناسب یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. این افراد به شما کمک خواهند کرد که بهترین و مناسب‌ترین نوع رژیم را برای خود برگزینید. 

 

 

نوشتن دیدگاه